« イブラヒム来日中 | Main | 壊された日常のかけら~バグダードからモースル~ »

August 15, 2007

8月15日NHK「日本の、これから」に出演します

以前もアンケートの件で紹介したNHKの討論番組、
「日本の、これから」第15回 “考えてみませんか? 憲法9条”
に出演しますのでお知らせします。

放送日時: 8月15日(水)
総合・午後7:30―8:45(75分) 生放送 〔前半〕
総合・午後10:00―11:29(89分) 生放送 〔後半〕
(※8:45―10:00はニュース この間は休憩になります)

出演者が多いようなのでどこまで話せるかわかりませんが、お時間のある方はぜひご覧ください。

|

« イブラヒム来日中 | Main | 壊された日常のかけら~バグダードからモースル~ »

Comments

TVで興奮しないで

僕はそう思うって言われてもねぇ、、、

がんばれ

Posted by: hoge | August 15, 2007 at 11:19 PM

スーダンの平和について考えてみませんか?
ダルフールのレポートに期待してます。

Posted by: HOHOH | August 15, 2007 at 11:34 PM

都合の良い時だけ個人と国家を使い、混同しているあなたの発言は酷いと思いました。また、個人的な感情での発言は高度で政治的な判断をする、もしくは話す場においてふさわしくないと思います。
また、平和主義を唱えながらもガンジーの理想とすべき無抵抗主義を自己保身(生命)のために否定したのでしょうか?
まあ、無抵抗主義の自己犠牲自体が特攻隊とはやり方がまったく反対ではあるが同一であることは解かりますよね?
現地で武器を持っていたら…なんて言っていましたがジュネーブ条約で戦闘員以外の武器使用は禁止されているので、持っていたら…なんてことはありえないはずです。

中東やどこかでの活動は立派だとは思いますが、自分が特別な事をしているとは思わないことです。驕りが出ますからね。
まあ、もっと包括的に広い視野でお勉強してくださいね。

Posted by: テレビ見た。 | August 15, 2007 at 11:44 PM

TVで眺めてたんですが、あなたの話の内容が全然頭に入ってきませんでした。
話ていた内容より、あなたの必死さ、首筋の立ちようが気になりました。
議論の場であそこまで必死だと見てて引きます。
冷静さの欠片も感じさせないあなたみたいな人が実際には戦争を起こすんではないでしょうか(笑)
これが一般視聴者の感想です。お疲れ様でした。

Posted by: オサマ・ビン・日本人 | August 16, 2007 at 12:45 AM

>オサマ・ビン・日本人さん

戦争を招くのは、あなたのような冷静さを装う無関心層、あるいは皮肉屋=ニヒリストですね。
人間、冷静だからこそ必死になれるもんです。
そんなことも分からんのでしょう、あなたは。
以上、一般視聴者より。

Posted by: new-era | August 16, 2007 at 04:28 AM

個人と国家の混同って、全体主義(北朝鮮や日本の軍国主義)の社会心理を表すものですよね?歴史的教養に著しく欠け現代政治の知識が皆無な方からのコメントが入ると驚きますね。このブログにどうやってアクセスしてきたのか、理由を知りたいですね。NHKの放送中、このURLを紹介したんでしょうか?
相澤さんはこのような事態は予測していたのでしょうけど、私はびっくりしてしまいました。
相澤さんのご意見は色々な季刊誌でも拝読していますし、番組を楽しみにしていたのですが、小林よしのりが出演しているのを見て、夫がすぐチャンネルを変えてしまいましたので、相澤さんのお話のところは見ていません。小林氏も、机上で勉強しているだけならもっと深く歴史の真実を知らないといけませんね。大体NHKは何を議論させたかったのでしょうか?ディベートと議論は違うんですけどね。スイングしているだけで全く深まらなかったし、参加者が憲法について基本的知識を十分共有した上で議論する、と言うことが欠落していましたよね。

Posted by: とりちゃん | August 16, 2007 at 09:58 AM

yatchさんのご発言は中々良かったと思いますが、やはり上記「とりちゃん」じゃないですが、結局両論併記が右寄りに利したというか、今現在の日本人の底流としての巨大な危機感を映し出すんでなく、あくまでNHKとしての無難さに流れちゃったように感じました。
「日本のこれから」なんて、時代の指針にはカスった程度であったので、残念です。
ま、yatchさんのご発言とか、公共の電波に乗らなかったよりは乗って良かった、と思うしかないですね…。

Posted by: 田仁 | August 16, 2007 at 11:43 AM

みなさん昨夜の番組観てくださって、さらにコメントまでいただきありがとうございます。

hogeさん、

生放送はカットされないので好きなのですけど、短い発言時間で言いたいことを伝えるのは難しいものですね。


HOHOHさん、

スーダン、チェチェンをはじめ、世界中にはイラクより大変なところがあるのはもちろんしっています。私は縁あってイラクに関わり続けていますが、直接現地に行って関われば関わるほど、問題の大きさに押しつぶされそうになりますし、関わったものの責任として、しっかり継続していかなければならないと思っています。ですからなおさら、他の地域で活動を継続されている方にも敬意を抱いています。スーダンの平和を考えていらっしゃるHOHOHさんの現地レポートがあればぜひ読んでみたいです。


テレビ見た。さん、

すみません、おっしゃる意味がいまひとつよくわかりません。ちなみにガンジーの理想とは決して無抵抗主義ではなく非暴力不服従であり、つまりは非暴力による抵抗主義です。また、現地で武器を持っていたら…という発言は、「自分はあのとき丸腰だったから両者に信用してもらうことができた」という意味で言いました。説明不足だったかもしれませんね。

>中東やどこかでの活動は立派だとは思いますが、自分が特別な事をしているとは思わないことです。驕りが出ますからね。

今ではそこに友だちがいるからほっとけないというのが最も強く、決して特別なことをしているつもりはないのですが、昨日は短い時間なので自分の特殊な体験に基づいた話がいいかなあと思って発言しました。確かに何事も驕りは禁物ですね。肝に銘じます。

>まあ、もっと包括的に広い視野でお勉強してくださいね。

そうですね。お互いに励んでいきましょう。


オサマ・ビン・日本人さん、

向こうの席の参加者にも聞こえるようにとだんだん声が大きくなっちゃうんですよね。マイクで拾ってるからその必要はないはずなのに、手に持ってないといつもあんな感じになってしまいます。また、参加者も多く発言時間も短いので、大きくはっきり主張しないと埋没しちゃうんじゃないかと思ったのもあります。テレビってむずかしいですね。

>冷静さの欠片も感じさせないあなたみたいな人が実際には戦争を起こすんではないでしょうか(笑)

いやあ、そこまでいいますか(苦笑)まあ戦争を起こす権限はわたしにありませんのでご安心ください。でも確かに人間であれば誰の心にも戦争を起こす可能性を秘めていますからね。気をつけていかなければいけないのは間違いないでしょう。お互いに用心しましょうね。

>これが一般視聴者の感想です。お疲れ様でした。

ありがとうございました。


new-eraさん、

ありがとうございます。批判コメントばかりでちょっとしょんぼりしていたところだったので嬉しいです。

とりちゃんさん、

ありがとうございます。番組でURL等は一切紹介していませんから、おそらく「相澤」「イラク」「NGO」とかで検索されたんでしょうね。アクセス数もいつも10倍近くですから、改めてテレビの影響力を思い知らされます。雑誌や新聞に載ってもこうはいきませんからね。(読んでくださってありがとうございます)仮に文句があっても、わざわざ検索してコメントするまでにはそれなりのエネルギーが必要ですから、気にしてくれているという意味ではありがたくもありますね。

小林よしのりさんの話は面白かったですよ。私は彼の大東亜戦争肯定論には大反対ですが、現代の日本社会への批判はうなずけるところも多いし、そして特にイラク戦争に異を唱えアメリカに追随する日本政府への批判に関してはほぼ100%共感しています。「日本はもっと独自性を持たなければならない」というところまではかなり一緒なのですが、その先の彼の主張は「9条変えて軍隊持とうよ」で、「9条をちゃんと使って世界に広めていこう」という私の主張とぶつかるわけですけどね。もっと話してみたいなあと思いました。

やってみて思いましたが、確かにそれなりに時間はあっても映像も入れると実際に話す時間は削られますし、40人もいては議論を深めるところまではなかなかいきませんね。私もこれだけは言おうと思っていたことの半分以下しか話せませんでした。ただ、この番組によって一般市民が9条について語り合う機会が持てたとすればとてもいいことだと思います。番組前アンケートはこれまでにないほど集まったそうです。護憲にしても改憲にしても、しっかり考えた上で決めていくべきだと思いますから。

田仁さん、

いつもコメントありがとうございます。ちょうどみなさんへのレスUPする前に確認できたのでここでレスします。まあ昨日の番組は、これから9条をもっと真剣に議論していく「きっかけ」として考えればいいかなとも思っています。

Posted by: yatch | August 16, 2007 at 12:14 PM

NHKちょっとだけ拝見させて頂きました。
早くからここに非難投稿する人が居るんですね。
僕は今になってやっとここを探し当てた感じなのに…
トータル的にとても面白かったですよ。
今になって「このように言えば良かった…」とか反省点も出てるのではないでしょうか?
何故か、対アメリカ、対アジアという感じの番組に見えてしまいました。
また、正義とはアメリカで、悪はアジアなんだと感じてしまいました。
また、同じような企画が有ったら是非見てみたいですね。

Posted by: 山男 | August 16, 2007 at 01:38 PM

度々で相済みませんが、(yatchさんの発言でない)内容について一寸。
“定冠詞”「現実を見る」が、「戦争寄りにスタンスを取る」になる現状の日本の言論はオカシイですヨ!
じゃ、仮にもしも9条を無くせば、明日から「北朝鮮の脅威」が恐くなくなりますか?と反論したい気持ちがあって、もどかしかったです。
所詮は、軍産能源(エネルギー)複合体を儲けさせる軍拡競争に拍車が掛かるだけなのが、見えないなんて!!!
ま、脅威論もかなり演出の入った、「政府公式見解」なんですけどね…。
で、軍拡の表裏一体に、「非正規雇用者率は、労働者全体で1/3、女性・若年層で1/2」の全国平均の現状を数年間で「正規雇用1割、非正規雇用9割」に持って行く政府・経団連の(声高には語られない)目標があり、また年金・介護・医療等社会保障も削減予定で、「数年後に200万の介護難民、ネットカフェ難民の次世代はストリートチルドレンかコッチェビか」という、小泉さん風に言えば「兵隊に採って下さいと頭を下げて来るまで福祉を削れ」政策があります。
恐いでしょ?!
手始めに社保庁民営化など、公務員・自治体労働者の民営化&非正規雇用化の為に、公務員スキャンダルが続出してるって話ですよ…!(これまでは隠されてたのに。)

Posted by: 田仁 | August 16, 2007 at 01:43 PM

たいへんだね、YATCH。

 私は途中から観ていたんだけど、あそこで「国軍・改憲」を主張している人たちって、どいつもこいつも自分がまるで軍参謀とか幕僚長にでもなったかの勢いで「憲法論議=国家論」を語っていましたね。ほんと、「ごくろーさん」という感じで、リアリティーの無さに引いてしまいました。

 9条は国際平和の理念を基に書かれているのだから、脱ネイションでインタナショナル・ソリダリティを語って何が悪いのかと思いましたよ。まあ、歴史的に日本の某左翼政党がそうではなかったから今日、話しがややこしくなるのも事実だけどな。

 保守派が再三唱える「国際社会、こくさいしゃかい」ていう語呂だけど、あれって大雑把にみると米、英、イスラエル、日などを主軸とした軍産複合的な枢軸同盟なんだよね。でも、かれらは、世界はもっと広くて複雑だよ、っていうことが実感できていないのでしょう。

Posted by: wattan. | August 16, 2007 at 09:19 PM

噂の2chから来た者です。
番組中、相澤さんは、小林よしのりさん等、他の方の意見もしっかり受け止めた上で、ご自身の意見をぶつける、という態度でしたので、非常に好感がもてました。
おもしろいと思ったのは、ここにコメントされた、他の方の意見を見ると
「NHKの両論併記が右に利した」という書き込みです。
というのも、この時、ライブで見ていた2chの人間は
「結局NHKは左よりかよ」
というものだったからです。

どうも日本人は(あー、でも他国との比較でなく。外国の場合を知りませんから)案外、各人「右」「左」という枠に自分からはまって、意見を述べる、見る、ものだなあ、と思いました。

そんななか、やはり相澤さんの「あなたの、ここまでの意見は分かる」「しかし、ここからは違う」という意見のぶつかり合い、そういうモノが面白いなあ、と思った次第です。

「なんとなく軍靴の気配が〜」とか「所詮保守は〜」という「雰囲気で語る口調」がボクは好きではありません。
そうした括りではなく、例えば相澤さんであればご自身の経験から、小林よしのり氏で言えば、その著作活動からの、それぞれ築いてきた「個」から、お互いが守るべき「公」を、ぶつかりあいながら論じる、そうしたものが一番大事なのだと思います。
もはや左、右、保守、革新というイデオロギーでは、その言葉は意味がない時代だと思います。

悪名高い2chですが、ネット時代、案外、冷静に見ているヒトも多いもんだと思います。
なにより実際に行動されている点、ここを私は尊敬しています。
今後も活力あるご活躍を期待しています。

Posted by: 学生 | August 16, 2007 at 10:25 PM

山男さん、

コメントありがとうございます。

>トータル的にとても面白かったですよ。
今になって「このように言えば良かった…」とか反省点も出てるのではないでしょうか?

そうですね。そんなのばかりですよ。短い時間で伝えるのはほんとに難しいです。

>何故か、対アメリカ、対アジアという感じの番組に見えてしまいました。
また、正義とはアメリカで、悪はアジアなんだと感じてしまいました。

確かに私もスタジオで「ここでいう国際社会ってアメリカとアジアしかないの?」って言いたかったんですが別の議論に流れて言えずじまいでした。これも反省点ですね。

>また、同じような企画が有ったら是非見てみたいですね。

この手の企画、どんどんやるべきだと思いました。


田仁さん、

>じゃ、仮にもしも9条を無くせば、明日から「北朝鮮の脅威」が恐くなくなりますか?と反論したい気持ちがあって、もどかしかったです。

そのもどかしさはよくわかります。スタジオでもそうでしたから。


wattan.さん、

>たいへんだね、YATCH。

いやあいろいろな意味で面白かったよ。

>9条は国際平和の理念を基に書かれているのだから、脱ネイションでインタナショナル・ソリダリティを語って何が悪いのかと思いましたよ。まあ、歴史的に日本の某左翼政党がそうではなかったから今日、話しがややこしくなるのも事実だけどな。

確かにそれは言えるかもね。「9条のお陰で・・・」的な発想だけでは、一国平和主義とみられて国際貢献を謳う改憲論に太刀打ちできないもん。「9条を使って世界で何が出来るか」に変えていかないと。

>保守派が再三唱える「国際社会、こくさいしゃかい」ていう語呂だけど、あれって大雑把にみると米、英、イスラエル、日などを主軸とした軍産複合的な枢軸同盟なんだよね。でも、かれらは、世界はもっと広くて複雑だよ、っていうことが実感できていないのでしょう。

上の山男さんへのレスでも書いた通りだけど、確かに昨日の議論ではそこで止まってたよね。


学生さん、

>噂の2chから来た者です。

やはり噂なのですね。

>番組中、相澤さんは、小林よしのりさん等、他の方の意見もしっかり受け止めた上で、ご自身の意見をぶつける、という態度でしたので、非常に好感がもてました。

ありがとうございます。上のレスでも書きましたが実は結構小林よしのりさんの話好きなんですよ。昨日もゲストで来るって知ったときわくわくしました。

>おもしろいと思ったのは、ここにコメントされた、他の方の意見を見ると
「NHKの両論併記が右に利した」という書き込みです。
というのも、この時、ライブで見ていた2chの人間は
「結局NHKは左よりかよ」
というものだったからです。

へえ、それはまた面白い。

>どうも日本人は(あー、でも他国との比較でなく。外国の場合を知りませんから)案外、各人「右」「左」という枠に自分からはまって、意見を述べる、見る、ものだなあ、と思いました。

全ての国と比較してどうかは私もわかりませんが、私の知っている範囲では、日本人と言うのはたしかにまず自分をひとつの枠にはめたがるように感じますね。「左」「右」にしても、「肩書き」にしても。

>そんななか、やはり相澤さんの「あなたの、ここまでの意見は分かる」「しかし、ここからは違う」という意見のぶつかり合い、そういうモノが面白いなあ、と思った次第です。

ありがとございます。やっぱりそれこそ議論の醍醐味だと思いますから、まずは相手の話を聞くことが大切だと思っています。

>「なんとなく軍靴の気配が〜」とか「所詮保守は〜」という「雰囲気で語る口調」がボクは好きではありません。
そうした括りではなく、例えば相澤さんであればご自身の経験から、小林よしのり氏で言えば、その著作活動からの、それぞれ築いてきた「個」から、お互いが守るべき「公」を、ぶつかりあいながら論じる、そうしたものが一番大事なのだと思います。

そうですね。基本はやはり「個」だと思います。「個」のつながりとぶつかり合いの中で「公」が磨かれて高められていくのだと思います。何かの「枠」にはめなければ「個」を保てない人間がいくら集まってもそれはただの群集であり「公」ではないと思います。

>もはや左、右、保守、革新というイデオロギーでは、その言葉は意味がない時代だと思います。

全く同感です。

>悪名高い2chですが、ネット時代、案外、冷静に見ているヒトも多いもんだと思います。
なにより実際に行動されている点、ここを私は尊敬しています。
今後も活力あるご活躍を期待しています。

2chといえば以前「盾」をやっていたときは「相澤だけは死んでほしい」とまで書かれたものですが、やはりいろいろな人がいるわけですよね。これからも「2ch」と枠にはめずに見ていきたいと思います。とても嬉しいコメント、ありがとうございました。

Posted by: yatch | August 17, 2007 at 12:05 AM

 NHKもインリンさまをゲストに呼ぶとか、そういう考えないのかな?
テレビ的に言うと、もうちょっと視聴率が伸びたと思うけどねー

インリン様も「平和憲法に誇りを」と支持を表明!

15日、62回目の終戦記念日を迎えたが、台湾出身のタレント、インリン・オブ・ジョイトイ(29)が、安倍首相に対し「平和憲法を改悪しようとして、日本を軍国主義に戻して祖父を越えた戦犯になろうとしてる感じがする」と、自身のブログで訴えている。
8月16日
【インリン・オブ・ジョイトイの日記-愛のエロテロリズム-】
http://blog.livedoor.jp/yinlingofjoytoy/archives/51015389.html

Posted by: wattan. | August 17, 2007 at 09:55 AM

wattan.

インリンさまもがんばってるねえ。確かに彼女が出たら視聴率伸びただろうなあ。

Posted by: yatch | August 17, 2007 at 10:26 PM

すごい、コメントですね。σ(・д・。)頭悪いから、コメント読んでて一部わかんないんですけど、やっていいこと、悪いことは、わかるつもりです。やっぱ、戦争は、ダメだよ!罪の無い子供達が死んでいくの・・
納得できない!何の行動も起さないで批判ばかりする人なんか、気にしないで、がんばってください

Posted by: 今井 | August 19, 2007 at 02:07 AM

私は改憲派として出演しないかとNHKのディレクターから誘いを受けていました。しかし、出演者としては選ばれませんでした。また、仕事があり、この番組は見ていませんでした。小林よしのりさんが出ていましたか、出たかったですね。もちろん、彼をこき下ろす意味で。

Posted by: マサガタ | August 21, 2007 at 09:57 PM

今井さん、

コメントありがとうございます。これからも、行動して考えて、また行動してとやっていきます。

マサガタさん、

そうだったんですか。出演者としてお会いしたかったですね。

Posted by: yatch | August 22, 2007 at 09:57 AM

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post plus the rest of the website is also really good.

Posted by: rencontre gay | October 22, 2014 at 01:55 PM

hello there and thank you for your info - I've definitely picked up something new from right here. I did however expertise several technical points using this web site, as I experienced to reload the site many times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I'm complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your high-quality score if advertising and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my e-mail and could look out for a lot more of your respective exciting content. Make sure you update this again soon.

Posted by: site de rencontre cougar | October 30, 2014 at 07:09 AM

Great blog you have here.. It's hard to find high quality writing like yours these days. I really appreciate individuals like you! Take care!!

Posted by: New Churches In Williamsburg | March 07, 2015 at 11:52 PM

Today, I went to the beach front with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

Posted by: best personal injury firm in Richmond Virginia | March 08, 2015 at 01:38 AM

This information is worth everyone's attention. When can I find out more?

Posted by: dui felony tucson az | March 10, 2015 at 12:26 AM

This is really interesting, You are a very skilled blogger. I have joined your fded and look forward to seeking extra of your excellent post. Also, I've shared your website in my social networks

Posted by: paid surveys reviews | March 10, 2015 at 03:37 PM

I am really enjoying the theme/design of your website. Do you ever run into any internet browser compatibility issues? A number of my blog visitors have complained about my site not operating correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any solutions to help fix this issue?

Posted by: best surveys for money | March 11, 2015 at 08:42 AM

Hey there just wanted to give you a quick heads up. The words in your post seem to be running off the screen in Chrome. I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with internet browser compatibility but I figured I'd post to let you know. The design and style look great though! Hope you get the problem resolved soon. Kudos

Posted by: check | March 11, 2015 at 10:04 AM

My family every time say that I am wasting my time here at web, however I know I am getting know-how daily by reading such good posts.

Posted by: payday loan | March 11, 2015 at 06:47 PM

You are so awesome! I don't think I've truly read anything like that before. So nice to find another person with a few genuine thoughts on this issue. Seriously.. many thanks for starting this up. This website is one thing that's needed on the internet, someone with some originality!

Posted by: try this | March 12, 2015 at 12:05 AM

Due to the distinctions in concentration and also material of TR as well as PIR, many medical facilities deliver information to both pc registries.

Posted by: trauma registry remote jobs | March 14, 2015 at 02:02 AM

The album is created by Paul Worley as well as is expected to reveal Messina's development as an artist given that her last album Delicious Surprise, back in 2005.

Posted by: webpage | March 14, 2015 at 02:34 AM

Greetings! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a marvellous job!

Posted by: online spilleautomater | March 14, 2015 at 06:23 PM

I like the helpful info you provide in your articles. I'll bookmark your weblog and check again here regularly. I'm quite certain I'll learn a lot of new stuff right here! Good luck for the next!

Posted by: sat math prep games online | March 15, 2015 at 02:14 PM

Understanding that there is a herpes cure will lessen the emotional effect and help combat the bad trustworthiness of this common virus.

Posted by: herpes cure 2014 news | March 18, 2015 at 06:30 AM

The outward symptoms are very similar in both people and in fact you can find often little if any symptoms.

Posted by: herpes symptoms mouth cold sores | March 18, 2015 at 11:03 AM

Anticipate to obtain a better online income as well as conversion if you acquire 1 million youtube sights or get suggestions on ways to acquire youtube views.

Posted by: buy youtube views for $1 | March 18, 2015 at 08:44 PM

I just like the valuable info you supply for your articles. I'll bookmark your weblog and check once more here frequently. I am moderately sure I will be informed a lot of new stuff proper here! Good luck for the following!

Posted by: watch this | March 18, 2015 at 10:34 PM

I have been exploring for a bit for any high-quality articles or weblog posts on this sort of area . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website. Studying this information So i am glad to show that I have an incredibly just right uncanny feeling I found out just what I needed. I most definitely will make sure to do not overlook this site and provides it a glance on a constant basis.

Posted by: payday loan | March 19, 2015 at 05:06 AM

This paragraph offers clear idea in support of the new people of blogging, that truly how to do running a blog.

Posted by: payday loan | March 19, 2015 at 06:32 AM

Hello there! I could have sworn I've visited your blog before but after browsing through some of the posts I realized it's new to me. Anyhow, I'm certainly pleased I stumbled upon it and I'll be book-marking it and checking back frequently!

Posted by: url | March 19, 2015 at 09:10 PM

I am genuinely thankful to the owner of this web site who has shared this wonderful piece of writing at at this place.

Posted by: check this out | March 20, 2015 at 11:38 PM

This website really has all of the information I needed about this subject and didn't know who to ask.

Posted by: sneak a peek at this web-site. | March 21, 2015 at 11:42 AM

Greetings! I've been reading your website for a long time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Austin Texas! Just wanted to say keep up the excellent job!

Posted by: London Escorts | March 23, 2015 at 02:36 PM

Highly descriptive post, I loved that bit. Will there be a part 2?

Posted by: cheap escort companionship | March 23, 2015 at 02:42 PM

. It is the task of electrical service providers to supply electrical setup for stores, homes as well as offices.

Posted by: cable contractors in cincinnati ohio | March 24, 2015 at 04:40 AM

With the ongoing scope of mobile handsets offering all sorts of mobile gadgets across the Red angry birds whose survival is at rest significantly immature and beneath utilization. In fact, he also arranged gallery exhibitions in various areas. For all other exciting Sony Ericsson, Samsung, Lenovo, Panasonic as well as the best experience on the web. It will likely be appropriate for those who find themselves the happiest being on the mobile game development studios in Eastern Europe, with the Angry Birds game continues to grow.

Posted by: boom beach cheats | March 24, 2015 at 10:21 AM

Hi! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I'm getting tired of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

Posted by: watch this | April 01, 2015 at 02:47 PM

own adornment pieces. If you cerebrate on creating by removal big into fall in commerce, you acquaint her with a wink of your achievement roster deceiver by federal law and are not joint with choosing dignified vesture. You can eff a narrative nigh a specific part in front you dry off, or Jerseys Wholesale Cheap NFL Jerseys Online Cheap NFL Jerseys World Cup Jerseys World Cup Jerseys 2014 Wholesale Jerseys Jerseys China Cheap NFL Jerseys Wholesale Jerseys China Cheap NFL Jerseys Cheap NFL Jerseys Wholesale Jerseys China Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale Jerseys China Cheap Jerseys Wholesale China Jerseys Cheap NFL Jerseys Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys MLB Jersyes China World Cup Jerseys China Jerseys Wholesale Jerseys China Cheap NHL Jerseys Cheap NFL Jerseys Cheap MLB Jerseys archetypical few life with them, no matter of its own. You can assemble a tremendous achievement, but it could pay off playing period set. The trump adjust to investigate early retailers who likewise sale that similar token. You can normally do an online computer hardware is trusty, communication their consumer accommodation. Ask

Posted by: Cheap NHL Jerseys | April 04, 2015 at 09:13 AM

Hi there! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good gains. If you know of any please share. Cheers!

Posted by: click here | April 05, 2015 at 06:19 PM

I blog quite often and I genuinely appreciate your content. The article has truly peaked my interest. I'm going to book mark your website and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your Feed as well.

Posted by: Carmel | April 06, 2015 at 09:17 AM

Hello, after reading this remarkable post i am also happy to share my familiarity here with friends.

Posted by: top 10 dating sites | April 10, 2015 at 11:25 AM

Thank you, I've recently been looking for info about this topc for ages and yours is the greatest I've discovered till now. But, what concerning the bottom line? Are you certain concerning the supply?

Posted by: free paid surveys | April 10, 2015 at 11:41 AM

hello there and thank you for your info - I've certainly picked up anything new from right here. I did however expertise a few technical issues using this website, as I experienced to reload the web site many times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web host is OK? Not that I'm complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage your high-quality score if ads and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my email and could look out for much more of your respective fascinating content. Ensure that you update this again very soon.

Posted by: click here | April 15, 2015 at 03:59 PM

Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog shine. Please let me know where you got your design. Many thanks

Posted by: juguetes sexuales | May 15, 2015 at 02:08 AM

Howdy this is somewhat of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

Posted by: LONDON ESCORTS | May 15, 2015 at 09:14 AM

This condition sometimes requires the removal of implants. In addition to the daily Slot Tournaments, Go Casino sends players invitations and free entries to special tournaments. I don't know about you, but I sure as heck don't want to look like a strange dude in a dress.

Posted by: free shemale chat room | May 18, 2015 at 01:32 PM

It is best to get here soon before your chosen glass tube may be within the fingers of someone else.

Posted by: illadelph bongs for sale cheap | June 14, 2015 at 05:47 PM

kelby's safely extremely creative imagination granted this man to explore encouraging further associated with Side effects might include dropped blood sugar levels and high androgen hormone or testosterone. Include those with hormonal discrepancy should get in touch with her medical professionals because mucuna pruriens displays some androgenic adverse effects as well as could prevent the endocrine prolactin. domain on where you can pay money for hgh online Also if you need great webhost visit These needles manage very quickly that really help recover to your HGH proportions but some will find effects called for. Furthermore and most importantly, there can be some deep side effects of these shots. No matter what conscientiously, HGH photos get given, there is no way artificial substance can copy your own body's instinctive hormone process. Additionally, HGH shots can also become a shut down of your own pituitary setup. whole body in good shape for Scientific research shows that offering body shape by nature to produce HGH much more cheap, more safe, as well as considerably more amazing than instantly replacing the steroid. Scientific studies shows that want to elevate HGH amount can be to promote your physique to secrete even more HGH.

Posted by: http://www.beststeroids.net | June 15, 2015 at 07:25 AM

however, there isn't a good deal of researching or oversight to discover what quantity is usual, all that is different, exactly how remnants in beef and chicken and dairy after process or the aftereffects of any complementary hormones on women' systems. Methyltrienolone is actually the same identical mixture as trenbolone that's got away under 17 leader alkylation therefore it can keep athletic after fellatio administration. For routine term, month will be your normal length that a lot drivers throttle their business properly if it isn't lesser. you try to make have oxandrolone pills earlier and achieve can all your looked quite first medicated no person is actually doc be reported by a report by Cornell institution, there're six purchasing steroid stress hormones that is without a doubt licensed by the Food And Drug Administration to be used in meat formation: estradiol and progesterone which happen to be non-chemical women extreme bodily hormones; androgen, the biological animal porno hormones; zeranol, trenbolone acetate and melengesterol acetate short for manufactured improvement causes (compounds that can make dogs maximize at a faster rate.) Plus, remember the proteins substance rbGH to improve whole milk generation in milk cows.

Posted by: Idaho trenbolone | September 25, 2015 at 07:44 AM

Does yoսr site have a contact pagе? I'm having trouble locating іt Ьut, I'd lіke to shoot ƴou ann e-mail. I've got some recommendations for yoսr blog you miցht ƅe intеrested іn hearing. Either way, great site ɑnd I look forward tߋ seeing іt expand oνer time.

Posted by: topi anak | October 18, 2015 at 09:05 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/44849/16118946

Listed below are links to weblogs that reference 8月15日NHK「日本の、これから」に出演します:

« イブラヒム来日中 | Main | 壊された日常のかけら~バグダードからモースル~ »